Закачката с показаната торба „Аз не съм найлонова торба“ не е случайна. Платнените торбички са най-доброто за света, природата, нас и децата ни.

И аз вече мога да се похваля, че не съм в отбора на възмутените, а на тези, които се опитват наистина да направят нещо. Не съм найлонова торба!

снимка: Mario Tam, Getty Images

Нашествието на найлоновите торби

найлоновите торбички превземат светаснимка: David Paul Morris, Getty Images

Всеки ден пазаря и всеки ден ми дават торбички за всичко, дори за един лимон, на който лепенката с цената може да се залепи върху кората. Друг път не ми дават две торбички на касата когато съм купила картофи или почистваш препарат и хляб…, но това е изключението.

Колкото и да се опитва човек да намали броя на торбичките, това не се получава. Или ще забравиш да си вземеш от вкъщи преди пазар, или ще купиш нещо непредвидено. И торбичките се трупат…

Успокоявам се, че обикновено се използват после като торби за смет и така поне се изхвърлят на необходимите места. Успоредно се избягва упостребата на „купешка“ торба за боклука. Двойна употреба и вид рециклиране се получава, но не е достатъчно.

Вредата от найлоновите/пластмасови торбички

p

Ужасът с 1000-та години живот на торбичките, купищата по улиците, дърветата и торбичките в кухнята ви са добри причини да им кажете „не“.

Да се откажем от найлона!

За съжаление в България няма опция на касата да те попитат „хартиена или найлонова“ както в САЩ примерно. Но можете да използвате платнени торбички. Единственото неудобство, че на доста места ще ви се чудят че отказвате торбичка.

Добрата новина е, че красивите и практични рециклирани хартиени торбички са добър избор…. но платнените си остават най- добрия. Те имат по-дълъг живот и не се унижощават дървета.

Торбичката от плат е най-добрия еко избор

Тя е здрава, лека, плътна и может да бъде много красива /това е почти невъзможно за найлоновите торбички/. Много възрастни хора използват такива торбички, и повечето от тях са много красиви.

Носенето на такава торбичка е лесно, сигурно и дискретно.

Тя е лека, малка, здрава, непрозрачна и по-удобна в ръката.

Торбичките миМожете да ушиете или купите. Аз уших няколко и те станаха любими торбички. Започнах с една за детето и скоро имаше няколко за него, няколко за мен, за пазар и т.н.